Alla inlägg under februari 2013

Av anette stigsdotter - 28 februari 2013 15:15

Finns det något härligare än att ta in nytvättad tvätt som hängt ute. Särskilt lakan som man sen kan ligga och lukta på när man går och lägger sig. Det luktar alldeles underbart. Finns inget som liknar den doften.


Men om man tittar på tvättlinorna så ser de inte ut att vara redo för tvätt än i alla fall.



 

Av anette stigsdotter - 27 februari 2013 15:00

Igår sken solen härligt på eftermiddagen så jag gav mig ut på jakt efter våren. Detta hittade jag.


Vårens första blomblad på väg att slå ut.


En katt som solade sig.

 


Vårblomor på väg upp.

 


Dropp från stuprännan.

 



Jag köpte hem de första påskliljorna.

 



Hackspetten letade efter mat.

 



Såg vårens första ekorre. Lade ut en skål med hasselnötter. Ezno var med och kollade nyfiket in vad som händer.

   


Så visst kan man säga att den är på gång, den efterlängtade våren.

Av anette stigsdotter - 26 februari 2013 13:25

Vad gör kvinnor när det är knappa tider? Vet du det?

Jo, de köper läppstift.

Hur konstigt det än låter, så är det så att när det råder lågkonjuktur så håller vi ju igen på pengarna, men ibland vill man ju unna sig något och då är det smink vi köper. Läppstiftsförsäljningen ökar under lågkonjukturen.

Och jag har riktigt lågkonjunktur i min plånbok.

Så häromdagen unnade jag mig verkligen.

Jag köpte:

Nytt läppstift. Sånt där som sitter riktigt länge. Ett tvåstegs läppstift. Först lägger man på färgen, låter den torka innan man lägger på glansen.

Och sen köpte jag mig en ansiktmask också för att göra huden vårfin.

   

Kände verkligen att jag hade unnat mig när jag åkte hem från affären.

Av anette stigsdotter - 25 februari 2013 12:20

Till Melodifestivalen är det mysigt med något gott.

Jag har gjort fruktsallad och kokt egen enkel chokladsås.


Till chokladsåsen behövs bara tre ingredienser. Kakao, socker och vatten. Du tar lika delar av varje. Här har jag tagit en dl av varje sort. Koka upp. Klart.

Jag har kommit över Valhrona kakao och det gör ju att såsen blir extra god. Desto finare kakao desto godare sås.

 


Sen är det ju trevligt att ha något att strössla över. Jag hade dessa små solrosfrön hemma som passade alldeles utmärkt till.

   

Av anette stigsdotter - 24 februari 2013 10:50

Jag sa till sonen att nu när det är sportlov måste vi städa ditt rum. Det var omöjligt att gå in där. Saker, kläder överallt. Damm i många lager etc.

Motvilligt till tusan var han tills han kom på den lysande idén. -Mamma, kan vi inte möblera om?


Sagt och gjort, det gjorde vi. Och nu har han ett riktigt fint tonårsrum istället för ett pojkrum.

Missade att ta en före och efter bild. Riktigt synd. För förändringen är riktigt stor.


 

Mycket packades ned i lådor för att sparas. Pussel som alrdrig ens pusslats. Skivor som inte spelas och lite till.

Av anette stigsdotter - 23 februari 2013 11:39

Istället för Näthat som det har skrivits så mycket om den senaste tiden vill jag dela med mig av Nätkärlek istället.

På YouTube finns denna helt ljuvliga film. Really cute animals.


http://www.youtube.com/watch?v=JlezOeXGt4c


Titta och njut av de söta djuren.

Av anette stigsdotter - 22 februari 2013 13:06

Jag har ju turen att ha två underbara döttrar och en fantastisk son. Den ena dottern gav mig det fina halsbandet i julklapp och av den andra fick jag också något som jag verkligen önskade mig. Ett fotostativ.

 

Nästa vecka ska det ju bli upp till tio plusgrader ute, då kanske våren lite lätt kommer igång och jag kan börja fotograferandet på allvar.

Då kommer nog detta stativ att hänga med på axeln när jag ger mig iväg.

Tack min söta flicka för en så fin julklapp.

Av anette stigsdotter - 21 februari 2013 08:57

Jag skrev för några dagar sedan om Valentines day. Att alla hjärtans dag är handlarnas dag. Då glömde jag dessa.

 

Det här kan man väl säga är ett försäljningstrick. Min sambo kunde inte motstå dessa äpplen.

Vem vill äta???

Inte jag.

Vet inte hur de har gjort det här - trodde först att det var något som var påklistrat, ser så ut. Men det är det inte. Men jag vill absolut inte äta manipulerade äpplen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards