Alla inlägg under mars 2013

Av anette stigsdotter - 31 mars 2013 17:35

I Jämtland hittade jag Påskbollar av lammull. Kunde inte låta bli att köpa dem


 

Så här fina blev de i blåbärsriset.

   

GLAD PÅSK på dig.

Av anette stigsdotter - 28 mars 2013 10:02

Jag har varit i Jämtland fyra dagar på en inspirationsresa för oss som är medlemmar i SmakUpplevelse Blekinge.

Fantastiska dagar har det varit och jag har njutit i fulla drag av suveränt god mat och ypperligt trevligt sällskap. Samt allt det nya jag har sett.

En stor inspiration har det varit.


En annan positiv upplevelse var ju att få flyga igen. Jag formligen ÄLSKAR starten.

Planet står stilla, gasen dras på - man känner nästan hur planet småhoppar på plats för att ivrigt ge sig iväg och sen släpps bromsarna och trycket som drar mig bakåt i stolen. Ljudet av accelerationen och hastigheten som ökar och ökar. Ohhhhh!!!!!!!!!   Det är helt sanslöst vad jag älskar det ögonblicket. Och nu  hade jag ju extra tur. Två såna starter i måndags. Först mot Stockholm för att sen byta plan och fortsätta mot Östersund.


Här har vi solnedgången vid Tivars Gårdsmejeri där vi åt en delikatesstallrik.

 



Morgonen därpå fick jag mig ett gott skratt. När jag skulle duscha visade det sig att badkarskanten var högre än mina ben. Vilket gjorde det besvärligt att komma i karet.

Men det var inget mot när jag skulle ut. Trodde ett tag att jag skulle bli hängande på kanten. Naken...

   

Av anette stigsdotter - 21 mars 2013 10:15

Det finns en kvinna mitt i Blekinge som håller Vaktlar. Och häromdagen fick jag förmånen att smaka på dessa små delikata vaktelägg.

De är hur gulliga som helst och ska tydligen vara helt gudomliga pocherade. Nu har jag aldrig pocherat ägg, men jag såg i Kockduellen hur man gjorde, så endera dagen ska jag också ge mig på att pochera.

Sen blir det väl att ta sig en liten biltur och köpa med mig dessa sötnosar hem.

 

Av anette stigsdotter - 20 mars 2013 10:15

Vem vill göra detta bygge idag?

Jag körde upp till en kollega i västra Blekinge och körde förbi denna magnifika ladugård.

Jag var helt enkelt tvungen att stanna bilen och bara beundra detta arbete. Vem skulle vilja göra något liknande idag? Inte någon tror jag. Man måste beundra människorna förr. De byggde verkligen för framtiden. Titta bara på allt arbete runt fönstren.

Jag är stort imponerad.


 

Av anette stigsdotter - 19 mars 2013 10:00

 

Har du hör isen sjunga?

Nu är det den tiden när isen på sjöarna sjunger som mest.

Det är trolskt och mäktigt.

Om du ej har hört det så rekommenderar jag att du åker till en istäckt sjö och står där en stund så kommer du att få höra dessa märkliga ljud.

När jag var barn sa man att isen sjöng.


   



Av anette stigsdotter - 18 mars 2013 10:00

Premiär för alldeles nygjord hjortpaté från Blekinge Hjort. Jag fick vara med och premiärsmaka. Riktigt gott var det. Till det hade vi inkokta Tersen, som är en sorts miniplommon. Det var en riktig höjdare.

Det är så roligt att få vara med när något nytt kommer ut på marknaden. Jag har ju blivit en liten matnörd i arbetet. Inte så mycket privat dock, men det kommer kanske mer och mer.


 

Av anette stigsdotter - 17 mars 2013 10:00

Och så var vintern kommen igen.

Förra året vid denna tiden kunde man vara ute i trädgården och fixa.

Men nu ligger allt under ett vitt täcke igen. Tänk vad märklig Moder Jord är. Vi vet inte vad vi kan vänta i morgon. Det är lite spännande och framför allt ger det oss människor ett samtalsämne.


   

När solen lyser på snön är det som om jag är omgiven av all världens diamanter. Det glittrar så vacker.

Av anette stigsdotter - 16 mars 2013 10:00

 

En ros för varje år som vi varit tillsammans.

Åren går fort när man ser tillbaka. Det är nu åtta år sedan jag och min sambo möttes. Åtta mycket speciella år.

Denna vackra bukett fick jag av honom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards