Alla inlägg under mars 2013

Av anette stigsdotter - 15 mars 2013 12:00

Jag har gjort en liten barnlampa. Roligt och pilligt. Glittrigt ska det vara. Kitch.

 

Om du vill ha en till ditt barn eller barnbarn tveka inte att höra av dig.

Man riskerar ju att bli lite glad och stollig när man tittar på den.

Av anette stigsdotter - 14 mars 2013 12:00

Vad gjorde vi utan vatten?

Ingenting - vi skulle inte ens existera.

Och vi här i Sverige har ju sån tur att vi har världens godaste vatten.

Vackert är det också.

Här har du vattenstrålen.

 

Av anette stigsdotter - 13 mars 2013 12:00

En klänning till.

Kunde inte bestämma mig för vilket tyg jag skulle ta, så jag tog båda.

     

Av anette stigsdotter - 12 mars 2013 12:00

Det finns så mycket jag skulle vilja göra. Så i nästa liv ska jag bli bland annat bibliotekarie. Jag har alltid älskat böcker och jag älskar även ljudet av boken när man t ex vänder på den för att scanna koden på biblioteket, eller ljudet när man lägger böckerna ovanpå varandra.


Därefter ska jag ha en tygaffär. Älskar tyger, speciellt barntyger. Blir så glad av de roliga mönstren och färgglada färgerna.

Det är en härlig känsla att ta tag i en tygrulle, rulla ut så mycket man önskar och sen ta fram saxen. Och är det då ett bra tyg kan man endast göra ett litet snitt med saxen och sen dra tyget och det blir alldeles trådrakt. MMmmm.

     


Sen tror jag också att jag ska utbilda mig till fotograf och ta fantastiska bilder som jag kan ha roliga utställningar med sen.

   

Med tanke på att jag har haft en hel del olika yrken i detta liv, så tror jag inte att det blir några som helst problem att hinna med de här tre i nästa.

Vad tror du???

Vad vill du göra???

Du kan väl skriva en kommentar. 

Av anette stigsdotter - 11 mars 2013 09:30

I somras fick vi se något roligt. En skata retades rejält med Enzo.

Lite av det lyckades jag fånga på film. Fågeln vet verkligen vad den gör.


 

Av anette stigsdotter - 10 mars 2013 09:15

Undrar var designerna hämtar sin inspiration?


Jag får en mängd inspiration när jag går i skogen.

Där finns ju egentligen hur mycket design och mönster som helst.

Bara kolla in denna bild.

 


Av anette stigsdotter - 9 mars 2013 09:15

Får man vara impad av sitt barnbarn?

Varning!!!!

Nu kommer lite "barnskryt"...

 

När lilltjejen var här sist så hade hon middagen över hela sig. Så det var bara att tappa upp ett bad och stoppa ner henne i det.

Och döm om min förvåning när hon tog tvålen. Tvålade in båda händerna och tog sen ena handen och tvättade sina armar. Hon är bara 1½ år gammal. Jag blev riktigt impad.

Sen när hon ansåg att hon tvättat sig klart började hon leka och jag kunde tvätta hennes hår och övrig kropp utan ett knyst om att det rann i ansiktet eller något.

Av anette stigsdotter - 8 mars 2013 09:15

Vi kramas alldeles för lite här i världen.

Så jag skickar en liten uppmaning idag. Krama någon du inte brukar krama.

 

Till och med träden kramas. Dessa två träd kramas så länge de lever. Är det trädkärlek måntro...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards