Alla inlägg den 9 januari 2017

Av anette stigsdotter - 9 januari 2017 18:00




Förra veckan var jag och två av mina studiekamrater vikarierande lärare på folkhögskolan där vi själva går. 

 

Tretton stycken vuxna nysvenskar skulle vi lära sömnad och virkning. Ett roligt och utmanande arbete. Tycker att vi lyckades bra. 

 

En av dem hade sytt på maskin förut och var helt självgående i sin sömnad. Hon sydde så söta prinsessklänningar till sina döttrar. Detta inspirerade de andra också till att börja sy kläder. 

 

Denne mannen här har precis klippt ut sin första flickklänning och ska nu börja lära sig sömnad. 


Tycker att resultatet blev jättebra med viss hjälp och handledning gick han stolt hem med en söt klänning till sin dotter. 

 


Två gardinkappor blev ett förkläde. Själv älskar jag återbruk. 

             

 

 

Och hör är en långärmad T-shirt på gång. Tyvärr så blev jag sjuk deras sista dag så flera alster fick jag inte se klara. Bland annat denna tröjan. 


 






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards